maandag 14 mei 2007

Fine tuning deel 04

Zoals je kan zien, I AM READY. Nog 5 DAGEN te gaan en ik zal me op 19 mei omstreeks 06u50 wederom afvragen waarom ik aan de start van de volledige afstand sta, wat en aan wie dien ik te bewijzen dat ik dit kan, waarom de pijn opzoeken van de spieren terwijl ik diezelfde dag met mijn luie krent een afdruk kan maken in het strand van Puerto del Carmen. Op dat moment zal ik terugdenken aan de blog met titel “Lanzarote” van de maand januari, en dan kom het allemaal wel weer goed in het kopke.

De laatste dagen dien ik echter in te zetten met antibiotica. De wind en regen hebben mijn amandelen bij de keel genomen en een ontsteking achtergelaten. De laatste 3 maanden heb ik 6 keer de dokter mogen bezoeken, heb ik pillen gesnoept en diende ik de trainingen aan 80-90% van de voorgeschreven intensiteit uit te voeren. Eindbalans, zwemmen zit redelijk goed, het fietsen is in orde (gelukkig zit er geen Col La Slucht in de wedstrijd), en het lopen is volgens de uitgevoerde trainingen beter dan vorig jaar. Dus, zal ik onder de dezelfde wedstrijdcondities mijn tijd van vorig jaar moeten kunnen evenaren. Stiekem hoop ik op een looptijd onder de 4 uren en de rest is allemaal meegenomen. En over wedstrijdcondities gesproken, men verwacht 27 à 30°C en bijna GEEN wind, dat is al even erg als veel wind, het loopgedeelte zal moordend zijn in die condities.

De voorbije 2 weken werd aan fine-fine tuning gedaan en ondanks mijn Vogezen-Epos en mijn keeltrauma zijn de voortekenen gunstig. Er zat/zit kracht in de benen, de recuperatie is goed, ik slaap goed, … Vandaag ga ik mijn body nog is onder handen laten nemen, alles inpakken, fiets kuisen en inpakken, … En vanaf woensdag schijnt er een zon aan 27 à 30°C op mijn kopke, die het genezingsproces zeker zal versnellen.

En bij deze wil ik mijn vrouwke eren voor haar opofferingen en mijn grillen, die ze de laatste weken heeft moeten doorstaan, THANKS …..


Hij die zaterdag 19 mei vele malen zal sterven groet u …. (wat een vooruitzicht)

Geen opmerkingen: